Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Що вам не вистачає у Гайвороні у плані туризму?
Всього відповідей: 278
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

                                                 

                    Гайворон – місто залізничників

    У 1890 на замовлення Товариства власників цукрових заводів розпочалося будівництво вузькоколійної залізниці від Рудниці до Підгородньої та від Вінниці до Гайворона. За генеральним планом будівництва залізничний вузол мав бути у с.Хащуватому, яке було волосним центром. Але волосне начальство, лихварі та підприємці добилися, щоб залізничний вузол перенесли на околицю Струнькова і Ташлика. І в 1897р. було споруджено депо, залізничну станцію, яку назвали Гайворон. Зводились цехи паровозоремонтних майстерень. У 1935-1938рр. проведено реконструкцію залізничних майстерень, на базі яких утворюється Гайворонський паровозоремонтний завод (ГПРЗ). Підприємство проводило капітальний ремонт вузькоколійних локомотивів, які надходили з різних куточків колишнього Радянського Союзу. Станція Гайворон стає важливим залізничним центром. На залізничників було покладено завдання забезпечувати роботу цукрових заводів. Вузькоколійка простягалася від Гайворона до Вінниці, Хмільника, Бердичева, Первомайська та Рудниці. До складу Гайворонського залізничного вузла входили паровозне депо, дистанція колії, зв’язку, залізничні ремонтні майстерні. Залізничний вокзал був збудований в 1959 році. Протягом літа 2004 року через залізничну станцію Гайворон проїздили майже 200 тисяч чоловік. В 2004 році залізничний вокзал був реконструйований. На відпочинок до нас їхали жителі Москви, Ленінграда, Києва та інших адміністративно-індустріальних центрів. У місто над Бугом навідуються іноземні туристи. Насамперед приваблює їх наша вузькоколійка. З великою цікавістю іноземці полюбляють проїхатися у невеликих металевих вагончиках, попереду яких біжить, попихкуючи димом і парою, вузькоколійний паровоз ГР-280.

                                                 

Щоразу іноземці здійснюють веселу подорож в екзотичному, мов іграшковому потязі, отримуючи від того велике задоволення. Воно базується на хоббі цих людей – захопленні історією вузькоколійок, колекціонуванням всього, що з ним пов’язане, - від історичних документів до паровозів у натурі. Отримана туристами фото відео- і словесна інформація стала в їхніх країнах предметом ознайомлення широкого кола читачів через засоби масової інформації,загальнолюдською історико-культурною цінністю. Про Гайворонську вузькоколійку розповів чеський ілюстрований журнал „Драга", який надіслали залізничникам вдячні за гостинність іноземні туристи. Наша старовинна (100років) вузькоколійна залізниця є історико-культурною цінністю для всієї України. Сьогодні Гайворон з’єднаний залізничною колією з Вінницею, Рудницею, Голованівськом. Курсує причіпний вагон до Львова, Харкова, Донецька. На території району 34км.широкої колії і 36 вузької. Залізничне об’єднання „Гайворон” забезпечувало перевезення для швидкісної автомагістралі Київ-Одеса. На Прибужжі функціонує єдина на Правобережній Україні вузькоколійна залізниця. 

                                           

                                                                                                                                          

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz